Passa al contingut principal

BON DIA FAMÍLIES!!


BON DIA!
I AVUI DIVENDRES...


AVUI LA NOSTRA ESPECIALISTA EN AUDICIÓ I LLENGUATGE ENS HA PREPARAT UN BON RECULL DE PROPOSTES MOTIVADORES PER FER AL LLARG D'AQUEST DARRER TRIMESTRE.




El llenguatge oral és una eina molt important pels éssers humans ja que ens permet comunicar i relacionar-nos amb altres persones, estructura el nostre pensament i expressar els nostres sentiments i necessitats. Per això és molt important potenciar i treballar el llenguatge oral a les edats més primerenques, perquè els infants tinguin una bona base d'aprenentatge i puguin avançar adequadament tant amb el seu desenvolupament cognitiu i socioafectiu com amb el seu procés d'aprenentatge. 

Per això, a l'escola, la mestra AL duia a terme uns tallers d'estimulació del llenguatge amb els alumnes d'Educació Infantil. Com que ara no podem anar a l'escola hem decidit posar-vos algunes propostes per si vos animau a fer-les a casa!

Les activitats que podeu fer a casa per estimular el llenguatge dels vostres fills són les següents:

PRÀXIES

Són els moviments que feim amb els òrgans bucofonatoris per aconseguir una millor mobilitat i funcionalitat, en aquest blog podeu veure alguns vídeos de pràxies.

A més podeu fer aquests jocs per practicar-les: 




  


ACTIVITATS BUF

Podeu fer una capsa de buf amb els següents materials:

  • Pilotes de porexpan, pom pom o de plàstic lleuger
  • Plomes
  • Botelles per fer bombolles
  • Xiulets
  • Molinets de vent
  • Paperins (Confeti)
  • Pintura, tinta








Extret de: Pinterest 

ONOMATOPEIES

Podem imitar els renous que fan les coses com per exemple un ca fa guau guau, o una moto fa brum burm!






Amb aquests vídeos podrem endevinar l'onomatopeia i després repetir-la, així també practicam la discriminació auditiva que també és molt important

A més, podem fer i imitar els sorolls que tenguem a casa, de les nostres juguetes o dels que sentim des del carrer, si contam un conte també podem fer els sorolls dels personatges que surten el conte!

CONTES

Contar CONTES és una bona manera d'estimular el llenguatge dels infants.
A més els podem anar fent preguntes del conte com per exemple: Que et sembla que passarà? Que li ha passat...? Potenciam la comunicació i que ells parlin!
També podem repetir frases que surtin els contes i convidar els infants que la repeteixin!


MEMÒRIA I ATENCIÓ

Per treballar l'estimulació del llenguatge també és important la memòria i l'atenció! 
Podeu fer jocs d'endevinalles, descriure un animal i que l'infanti hagi d'endevinar quin és o cercar algunes endevinalles! 
També podeu practic alguns embarbussaments com per exemple: 
  • PERICO NAS DE MICO!
  • PUJAR FA SUAR
  • CARDS VERDS TAQUEN,
    SECS PIQUEN,
    SI ES TOQUEN
També podeu ensenyar-los algunes cançons infantils o podeu jugar amb paraules que rimen!

També podeu jugar a jocs com: 
  • Veig-veig
  • Telèfon romput
  • Crear un teatre
  • Joc simbòlic 
CONÈIXER LES LLETRES

Podeu jugar amb les lletres del seu nom si són més petits i si són més grans anomenar objectes i dir per quina lletra comencen o per quina acaben. 




Podeu jugar a la roda dels fonemes i dir per quina lletra comencen els dibuixos 
A més, podeu manipular amb les lletres les podeu escriure damunt sal, fer-les amb plastilina o amb altres objectes que tengueu a casa! 







frases boniques en català sobre la vida - Buscar con Google










Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

BON DIA FAMÍLIES!!!

 S'ACABA EL CURS I TOT FA OLORETA   D'ESTIU!!! HEM ARRIBAT AL DARRER DIA DEL CURS!   TOT JA ENS FA PENSAR EN L'ESTIU I AMB LA NOVA NORMALITAT. EL CONFINAMENT HA ESTAT MOLT LLARG I SEGUR QUE HI HA HAGUT TEMPS PER TOT: JOCS, NOVA ORGANITZACIÓ, RUTINES PER MANTENIR HORARIS I SOBRETOT MOLTA IMAGINACIÓ I PACIÈNCIA. ESTIC MOLT CONTENTA DE COM HA ANAT TOT DURANT AQUEST CURS I DE L'EVOLUCIÓ TAN POSITIVA DELS INFANTS I DE LA COL.LABORACIÓ DE TOTS VOLTROS; AIXÍ QUE ENHORABONA A TOTHOM!                                                          

BON DIA FAMÍLIES!!!

AVUI TORNAM A EXPERIMENTAR!!! " L'ARC DE SANT MARTÍ " NECESSITARÀS:  -MIG TASSÓ D'AIGUA CALENTA. -UN PAQUET PETIT DE" LACASITOS". -UN PLAT. ABANS DE COMENÇAR: -OBSERVA QUINA FORMA TENEN ELS LACASITOS. -TASTA'LS. -DE QUÈ CREUS ESTAN FARCITS? -QUINS COLORS TENEN? -QUINA ÉS LA SEVA FORMA? EN ACABAR: - QUÈ HA PASSAT? -TÉ EL MATEIX COLOR L'AIGUA DEL PLAT? EI, QUANTS N'HAS MENJAT ABANS DE COMENÇAR????

BON DIA FAMÍLIES!!!

  AQUEST CONFINAMENT HEM JUGAT  A  FER CONSTRUCCIONS.     AQUESTES SÓN  ALGUNES DE LES CONSTRUCCIONS QUE VAREU FER A CASA: EN PAU HA FET SERVIR PECES DE FUSTA I BLOCS DE COLORS I HA FET UNA SELVA, MIRAU ELS ANIMALS, CONEIXEU ELS SEUS NOMS? EN FERNANDO M'HA EXPLICAT QUE HA FET UNA GRANJA I LI HA POSAT EL NOM DE "LA GRANJA DE BUHITA" QUE ÉS  EL NOM D'UNA PEPETA DE COLOR VERMELL. HEU VIST LA QUANTITAT DE MATERIALS QUE HA FET SERVIR!! NA MARIA SEMBLA QUE HA FET UN PARC D'ATRACCIONS ON JUGUEN LES SEVES PEPES. MIRAU  LA  FORMA I ELS COLORS DE LES PECES. TROBAU QUE S'HO HA PASSAT BÉ JUGANT? VEIS QUINES TORRES MÉS ALTES HA FET EN YERAY!! I  LA TORRE QUE HA FET EN JAUME ENMIG DEL TANCAT! HA FET SERVIR PECES DE FUSTA I  TROSSETS DE TRONCS.     N  PER QUÈ DEU HAVER CONSTRUIT UNA TORRE TAN ALTA? NOCKI  LA CONSTRUCCIÓ D'EN JAN TÉ UNA TEULADA!   QUÈ M'EN DIREU DE LA CONSTRUCCIÓ AMB CAPSES GRANS?